اساتید پیشنهادی:

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اتریش

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 15 شهریور 2022

دسته بندی : german-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2997

دانشگاه‌های اتریش

دانشگاه‌های کشور اتریش با دارا بودن برخی از معیارهای دانشگاه‌های اروپایی در لیست بهترین دانشگاه‌های برتر دنیا قرار دارند. نحوه پذیرش شدن در دانشگاه‌های این کشور بسته به مقطع، نوع دانشگاه و رشته تحصیلی می‌تواند با آزمون و یا بدون آزمون باشد. به دلیل تقاضای بالایی که برخی از رشته‌های دانشگاه‌های اتریش مانند رشته علوم تغذیه، داروسازی، مطالعات رسانه‌ای و... دارند برای پذیرش در این رشته‌ها آزمون ورودی از متقاضی گرفته می‌شود، اما برخی دیگر از رشته‌ها نیاز به یک سری مهارت‌های و استعدادهایی دارند که برای پذیرش شدن در آن‌ها باید حتماً آزمون برگزار شود. ازآنجایی‌که شاید شما جزو افرادی باشید که قصد تحصیل در دانشگاه اتریش داشته باشید و با  آزمون ها ورودی آن آشنایی نداشته باشید، در ادامه می‌خواهیم درباره آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اتریش صحبت کنیم.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های اتریش که آزمون ورودی دارند کدام‌اند؟

همان‌طور که گفته شد، برای ورود به برخی از رشته‌ها نیاز است تا یک آزمون ورودی از فرد متقاضی گرفته شود. به طور کلی برای پذیرش در دانشگاه‌های تربیت‌بدنی، هنر، تربیت معلم و... مهارت‌ها و استعدادهای فرد متقاضی باید به دانشگاه ثابت شود؛ بنابراین بهترین راه، گرفتن آزمون است. همچنین از جمله رشته‌های دیگری که در دانشگاه‌های دولتی اتریش وجود دارد و پذیرش آن‌ها از طریق آزمون است می‌توان به علوم تغذیه، زیست‌شناسی، بیوشیمی، شهرسازی، معماری، شیمی، بیوتکنولوژی، مدیریت منابع زیستی، زبان‌های خارجی، ارتباط بین فرهنگی، پزشکی، داروسازی، علوم سیاسی، کامپیوتر، مردم‌شناسی، روانشناسی، جامعه‌شناسی، حقوق، ارتباطات، دامپزشکی، دندانپزشکی، مطالعات تجاری، علوم تربیتی و... اشاره کرد. آزمون‌های این دانشگاه‌ها به طور معمول ۶ ماه قبل از شروع دانشگاه از متقاضیان گرفته می‌شود.

برای مطالعه بیشتر درباره آزمون های زبان آلمانی کلیک کنید: زبان آلمانی و آزمون های آن

برای رزرو کلاس آمادگی آزمون های زبان آلمانی کلیک کنید: آمادگی آزمون زبان آلمانی

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های علمی کاربردی اتریش

آزمون های لازم برای ورود به دانشگاه های اتریش

در کشور اتریش ۲۱ دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد. این دانشگاه‌ها رشته‌های تحصیلی مختلف مانند مهندسی صنایع، فیزیوتراپی، کشاورزی، هنر و... را دارند. یکی از نقاط قوت دانشگاه علمی کاربردی این است که سطح آموزشی بسیار بالایی دارند.

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های هنر اتریش

دانشگاه‌های هنر اتریش به این صورت است که برای سنجیدن استعداد داوطلبان در رشته‌های مختلف هنر آزمون‌های ورودی متفاوتی از آن‌ها گرفته می‌شود، اما به طور کلی مراحل پذیرش در رشته‌های دانشگاه‌های هنر در اتریش را می‌توان به دو گروه دوره‌های هنری و تجسمی تقسیم کرد. مراحل این آزمون‌ها می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال آزمون پذیرش معمولاً چند روز طول می‌کشد و در برخی از رشته‌ها فرد متقاضی باید روی یک یا چند اثر هنری کار کند، اما در برخی دیگر از موارد زمان آزمون را به فرد متقاضی واگذار می‌کنند. در نهایت پس از مدتی اسامی افراد متقاضی که در رشته‌های هنری پذیرفته‌شده‌اند اعلام می‌شود.

آزمون‌های ورودی رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی

همانند بسیاری از کشورهای دیگر، پذیرش داوطلبان در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و پیراپزشکی با آزمون انجام می‌شود. برای افرادی که متقاضی ورود به این رشته‌ها هستند در یک زمان معین آزمون برگزار می‌شود. همچنین داوطلبان باید دروس پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی را یاد داشته باشند. دوره آمادگی برای حضور در آزمون ورودی به صورت فشرده انجام می‌شود. همچنین نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که متقاضیانی که مدرک زبان ندارند باید در یک آزمون شرکت کنند و ابتدا مدرک زبان خود را دریافت کنند.

پس از دریافت این مدرک می‌توانند در آزمون ورودی رشته‌های پزشکی شرکت کنند. اگر متقاضی دارای مدرک زبان باشد نیاز به شرکت در دوره‌های زبان قبل از شروع آزمون پزشکی ندارد. این آزمون ورودی به طور هم‌زمان و در تمامی دانشگاه‌های پزشکی سراسر کشور اتریش برگزار می‌شود و تنها کاری که داوطلبان باید انجام دهند این است که در این آزمون ثبت‌نام کنند. آزمون ورودی تنها یک بار در سال و در اولین جمعه ماه جولای برگزار می‌شود و نتایج آن در ماه آگوست به داوطلبان اعلام می‌شود.

آزمون‌ ورودی MedAT

این آزمون کتبی یک آزمون مخصوص رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه اتریش است و شامل بخش‌هایی مانند درک متن، مهارت‌ها و توانایی‌های شناختی، آزمون دانش‌پایه برای مطالعات پزشکی، مهارت‌های اجتماعی و عاطفی است. این آزمون هر ساله در دانشگاه‌های علوم پزشکی گراتس، وین و یوهان کپلر برای سنجیدن استعدادها و توانایی‌های افراد متقاضی برگزار می‌شود.

آزمون‌های ورودی دانشگاه اتریش برای برخی از رشته‌های پرطرفدار

آزمون‌های ورودی دانشگاه اتریش

از آنجایی که برخی از رشته‌های دانشگاه‌های اتریش از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند، در نتیجه ظرفیت کمتری نسبت به دیگر رشته‌ها دارند. این موضوع باعث می‌شود تا این دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان آزمون ورودی برگزار کنند. از جمله رشته‌های پرطرفدار دانشگاه اتریش که برای ورود به آن‌ها باید در آزمون شرکت کنید می‌توان به کامپیوتر، مدیریت، زبان‌های خارجی، معماری و شهرسازی، مدیریت علوم اقتصادی، مدیریت تجارت عمومی و حقوق اشاره کرد.

ضرورت داشتن مدرک زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه‌های اتریش

شما به عنوان یک فرد متقاضی برای اینکه بتوانید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اتریش شرکت کنید لازم است تا مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را داشته باشید. زیرا آزمون‌های ورودی دانشگاه اتریش به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. همچنین در کنار داشتن مدرک زبان آلمانی، شما به مدرک زبان انگلیسی نیز نیاز دارید، زیرا بیشتر مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که در رشته‌هایی که به زبان آلمانی تدریس می‌شوند شما نیاز دارید تا مدرک زبان آلمانی در سطح C1 را داشته باشید.

برای اینکه بتوانید به دانشگاه ثابت کنید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح C1 برای تحصیل و شرکت در آزمون‌ها هستید باید گواهی خروج از دبیرستان خود را که زبان آموزش آن آلمانی است و یا مدرک فارغ التحصیلی از یک دانشگاهی که زبان تحصیل آن آلمانی است را به دانشگاه ارائه دهید. توجه داشته باشید که گواهینامه‌های زبانی که دریافت می‌کنید تنها به مدت سه سال اعتبار دارد و در صورتی که تاریخ انقضای آن‌ها بگذرد می‌توانید دوباره در آزمون تعیین سطح شرکت کنید.

ضرورت داشتن مدرک زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه‌های اتریش

همانطور که گفته شد، در کنار داشتن مدرک زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه اتریش، شما به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز نیاز خواهید داشت. برای اثبات داشتن مدرک زبان انگلیسی می‌توانید آزمون آیلتس با حداقل نمره ۷ و یا مدرک آزمون تافل با حداقل ۶۰۰ امتیاز مبتنی بر مقاله و یا هر آزمون دیگری که معادل این دو آزمون است و بیشتر از دو سال از مدت‌زمان آن گذشته را به دانشگاه ارائه دهید.

مراحل شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اتریش به چه صورت است؟

برای اینکه بتوانید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اتریش شرکت کنید ابتدا باید به وسیله یک نامه درخواست خود را به دانشگاه مربوطه ارسال کنید. در صورتی که دانشگاه با درخواست شما موافقت کند، نامه پذیرش را برای شما صادر می‌کند. پس از صادر شدن این نامه شما باید تمامی اسناد و مدارکی که برای شرکت و ثبت نام در آزمون و همچنین برای درخواست ویزا نیاز دارید را ارائه دهید. توجه داشته باشید که تمام این مراحل باید سه ماه قبل از برگزاری آزمون انجام شود. برای اینکه بتوانید ویزای خود را دریافت کنید به مدارکی مانند اثبات محل اقامت، اثبات بیمه درمانی، اثبات تمکن مالی و... احتیاج خواهید داشت.

در صورتی که بتوانید ویزای اتریش را دریافت کنید می‌توانید به راحتی برای شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه اتریش به این کشور سفر کنید. دانشجویانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا هستند می‌توانند بدون نیاز به ویزا در آزمون‌های ورودی شرکت کنند و پس از اینکه در آزمون قبول شوند می‌توانند بدون  داشتن ویزا، به مدت حداکثر ۹۰ روز در اتریش اقامت کنند. در صورتی که شما در آزمون‌های ورودی دانشگاه قبول شدید باید مدارک لازم را برای گرفتن مجوز اقامت در اتریش به سفارت این کشور ارائه دهید.

برای مطالعه بیشتر:

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم درباره آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اتریش صحبت کنیم. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما به عنوان یک فرد متقاضی باید از مراحل، مدارک و شرایط برگزاری آزمون و رشته مورد علاقه خود اطلاع داشته باشید؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه اقدام به انجام هر کاری کنید به سایت دانشگاه‌های موردنظر مراجعه کنید و از شرایط آزمون‌ها اطلاع پیدا کنید.

برای مهاجرت به اتریش می‌توانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان آلمانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان آلمانی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله آموزش زبان رایگان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان آلمانی

 

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اتریش

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات