اساتید پیشنهادی:

آموزش خواندن آهنگ انگلیسی و سایر زبان های خارجی - 9 ترفند عالی

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
شنبه, 30 بهمن 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 20 دقیقه

تعداد بازدید : 14234

آموزش خواندن آهنگ انگلیسی و سایر زبان های خارجی - 9 ترفند عالی

آهنگ های فوق العاده زیادی به زبان انگلیسی منتشر میشوند. همه ما حتی در کودکی تلاش کرده ایم با آهنگ ها همخوانی کنیم! جوک هایی که درمورد اشتباه خواندن با آهنگ ها و کلماتی مانند "یوماها یو ماسول!" نتیجه همین تلاش ها هستند. در این مقاله آموزش خواندن آهنگ انگلیسی را برای شما خواهیم داشت. شما میتوانید ابتدا آهنگ انگلیسی را در سطح آسان داشته باشید و یا با زیرنویس انگلیسی و فارسی با آن ها تمرین کنید.

همچنین شما میتوانید حافظه موسیقی و عبارات را با حافظه حرکتی خود ترکیب کنید. با آهنگ مورد علاقه خود چه در یک مهمانی چه در خلوت خود برقصید. اگر یک موسیقی پیدا کنید که مورد علاقه شما و دوستانتان باشد، میتوانید از گوش دادن و خواندن دسته جمعی ترانه آن حتی لذت بیشتری ببرید. آهنگ ها بخش جدایی ناپذیر از زندگی شما هستند، پس چرا نباید آن ها بخشی از روال یادگیری زبان شما باشند؟ گوش دادن به موسیقی چیزی فراتر از یک راه سرگرم کننده برای گذراندن وقت است. همچنین می تواند یکی از قدرتمند ترین ابزار های یادگیری زبان برای شما باشد. شما فقط به یک روش خوب و آهنگ مناسب که واقعا آن را می پسندید، نیاز دارید.

آموزش خواندن آهنگ انگلیسی یا فرانسوی یا هر زبان خارجی دیگر!

در درجمه اول، برای خواندن یک آهنگ به متن ترانه آن نیاز دارید. شاید باورتان نشود اما خیلی از خواننده ها همه ترانه های خودشان را حفظ نیستند! و گاه از روی متن آهنگ را میخوانند. پس سختگیر نباشید و متن آهنگ را جست و جو کنید. گوگل سریع ترین راه پیدا کردن متن آهنگ است.

میتوانید عبارت lyrics را در کنار اسم آهنگ گذاشته و سرچ کنید. گوگل به طور مستقیم متن ترانه آهنگ را برای شما می آورد. اگر متن ترانه شما به انگلیسی نیست، میتوانید عبارت Original Lyrics را سرچ کنید. اگر دوست دارید ترجمه انگلیسی یک آهنگ فرانسوی را پیدا کنید، عبارت English Translation  را به آن اضافه کنید. قدم بعدی برای پیدا کردن آهنگ انگلیسی با زیرنویس فارسی برای تقویت زبان، کپی کردن متن آهنگ انگلیسی در گوگل ترنسلیت است.

در این تصویر روش ترجمه با گوگل ترنسلیت را میبیند. زبان انگلیسی یا فرانسوی یا آلمانی و غیره با کمک ترجمه متن آهنگ ها به زبان فارسی ممکن میشود


خودتان متن آهنگ را ترجمه کنید!

بله تعدادی اپلیکیشن وجود دارند که تعدادی از آهنگ ها را با ترجمه فارسی به شما ارائه کنند. باورتان بشود یا نه، گوگل ترنسلیت کردن متن آهنگ انتخاب بهتری است! زیرا در گوگل ترنسلیت میتوانید ترجمه های مختلف و معانی متفاوت هر کلمه را با کلیک کردن رو آن ببینید. هر جایی که ترجمه تحت الفظی گوگل معنی غیرقابل قبولی به شما بدهد، میتوانید مطمئن شوید با یک collocation یا یک idiom یا یک ساختار گرامری مهم مواجه هستید. به علاوه گوگل ترنسلیت فایده دیگری هم دارد. چون تلاش بیشتری برای ترجمه متن کرده اید و صرفا یک ترجمه را نمیخوانید مغز شما کلمات را بهتر به خاطر میسپارد پس تنبلی نکنید. برای یادگیری تلفظ ها هم به خواننده اجازه بدهید آموزش خواندن آهنگ انگلیسی را برای شما با تکرار و همخوانی ممکن کند.

چطور اسم آهنگی که نمیدانیم را پیدا کنیم؟

خیلی اوقات پیش می آید که یک آهنگ را در یک کافه یا حتی تاکسی میشنوید و عاشقش میشوید! اما چون آهنگ به زبان خارجی است نمیتوانید با جست و جوی قسمتی از ترانه آن متنش را پیدا کنید. چاره چیست؟

Google Assistant.

کافیست به تلفن همراهتان - وقتی به اینترنت متصل هستید - بگویید: Hey google, تا دستیار گوگل شما فعال شود. سپس بپرسید:

what's the name of this song?

یا

What's the name of the song playing?

و اجازه بدهید گوگل برای چند ثانیه به آهنگ گوش بدهد، و بعد بوم! اسم و حتی متن آهنگ برای شما ظاهر میشود.

در اینجا تمام مواردی که باید برای یادگیری یک زبان از طریق گوش کردن به آهنگ بدانید را به شما می گوییم.

چرا گوش دادن به موسیقی را دربرنامه مطالعاتی خود قرار دهیم؟

یادگیری با موسیقی راهی سرگرم کننده برای یادگیری زبان است و باعث می شود وقفه کمتری در مطالعه شما بوجود آید. روش های معمول مطالعه، مفید هستند اما همچنین می توانند انرژی شما را کاهش دهند. همین باعث می شود برای ایجاد انگیزه ای دوباره، وقفه در یادگیری بوجود بیاید. گوش دادن به موسیقی زبان مورد نظر، می تواند مهارت های زبانی شما را بالا ببرد. همچنین موسیقی راه بهتری را برای یادگیری شما فراهم میکند.

آهنگ های جذاب محبوبیت جهانی پیدا میکنند. شما می توانید با گوش دادن به آنها تا حدودی با فرهنگ آن کشور ارتباط برقرار کنید. آموزش خواندن آهنگ انگلیسی در کنار فرهنگ جامعه خواننده جذابتر است. این امر نه تنها می تواند احساس عمیق تری از آشنایی آن کشور را برای شما ایجاد کند، بلکه در یادگیری  می تواند نقش موثری داشته باشد. حتی این امکان وجود دارد در مورد آهنگ مورد علاقه خود با شریک زبان خود بحث کنید و مکالمه ای حتی کوتاه راجب آن داشته باشید.

زبان را مثل یک ترانه حفظ کن

آهنگ ها به راحتی به خاطر سپرده می شوند، پس می توانید از آن ها برای یادآوری قوانین دستور زبان و واژگان استفاده کنید. ترکیبی از ریتم و ملودی باعث می شود که آهنگ را بسیار راحت تر به خاطر سپرد، در صورتیکه یادگیری کلمات بطور جداگانه بدون ملودی ممکن است پس از مدتی فراموش شود. این باعث می شود موسیقی ابزاری عالی برای به خاطر سپردن فرهنگ لغات و گرامر زبان باشد.

برای مثال زبان آموزان پرتغالی و اسپانیایی می توانند برخی از واژگان کلیدی را با گوش کردن به آلبوم آهنگ های Meu Menino / Minha Menina  ( پسرم / دخترم )، که توسط  Luan Santana  و Belinda Peregrin  خوانده شده است، یاد بگیرند. Luan santana به زبان پرتغالی و Belinda به زبان اسپانیایی آواز می خوانند. واژگان این ترانه ها کاملا ابتدای هستند. افراد مبتدی می توانند واژگان متداول را در متن ببینند و با نوع کلمه و افعال گذشته و حال آشنا شوند. به علاوه شما می توانید متن آن آهنگ را داشته باشید. با نگاه کردن به آن موسیقی را گوش کنید تا کلمات و جملات را بهتر بفهمید.

تکرار! راز موفقیت در یادگیری زبان با آهنگ خارجی با ترجمه

موسیقی یکی از قابل حمل ترین ابزار های یادگیری زبان است که می توان تصور کرد. هنگامی که می خواهید به یادگیری زبان جدید بپردازید، به راحتی می توانید موزیک مورد علاقتان را روی گوشی خود بارگیری کنید و در اتومبیل خود، در هواپیما، هنگام پیاده روی یا هر جایی که هستید به آن گوش دهید. گوش دادن به موسیقی فقط چند دقیقه طول می کشد و لازم نیست زمان طولانی را برای گوش دادن به آنها اختصاص دهید.

به عنوان مثال هر کسی که آهنگ Despacito  (به آرامی) از لوییس فونسی را شنیده باشد، احتمالا می تواند کلمه عنوان را به خاطر بسپارد، حتی اگر با زبان اسپانیایی آشنایی نداشته باشد. حتما پیش آمده که متن یک آهنگ را بی اختیار تکرار کنید! آموزش خواندن آهنگ انگلیسی هم گاهی اوقات همینقدر بی اختیار اتفاق می افتد.

با این 9 نکته که بیان می کنیم یک زبان را از طریق گوش دادن به آهنگ یاد بگیرید.

آهنگ انگلیسی سطح آسان یا پیشرفته؟

انتخاب آهنگ مناسب رمز موفقیت شما می باشد. با این حال به راحتی انتخاب هر آهنگ به زبان مورد نظر آسان نیست. در عوض برخی از نکات اساسی وجود دارد که باید مورد توجه قرار  گیرد.اولین چیزی که باید درنظر بگیرید، این است که آیا آن آهنگ را دوست دارید؟ شما می خواهید آهنگی را انتخاب کنید که واقعا دوست دارید. هرچه بیشتر به آن گوش دهید، احتمال یادگیری از آن بیشتر است.

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا متن آهنگ متناسب با سطح شما است یا نه. اگر سطح بیش از حد بالا باشد، حتی آهنگ انگلیسی با زیرنویس فارسی برای تقویت زبان شما فایده ای ندارد. اگر آهنگ بسیار ساده تر از مجموعه مهارت های فعلی شما باشد، حداقل میتوانید با ریتم آن استرس ها را تمرین کنید. با این حال اگر آهنگ بسیار سخت باشد، مانند موسیقی رپ، در نتیجه باز هم شما چیزی یاد نمی گیرید. اگر در اولین باری که آهنگ را گوش می دهید، برخی از متون و کلمات آن را درک کنید اما نه همه آن ها را ، دقیقا آن آهنگ می تواند، آهنگ متناسب برای یادگیری شما باشد.

بیشتر بخوانید: چگونه با گوش دادن آهنگ خارجی، زبان یاد بگیریم؟

آهنگ هدف خود را زیاد گوش دهید

یادگیری از طریق موسیقی نیاز به تکرار دارد. هر زمانی که بخواهید، می توانید گوش دهید و در افزایش توانایی یادگیری زبان خود کوشا باشید. آهنگ مورد علاقه خود را روی گوشی، کامپیوتر و یا هر دستگاه دیگری نگه دارید. آهنگ مورد نظر خود را می توانید از سایت ITUNES دانلود کنید.

انتخاب آهنگ از این سایت دشوار می باشد، پس باید آهنگ های مناسبی را انتخاب کنید، می توانید آهنگ ها را جداگانه یا کل آلبوم را دانلود کنید. سایت دیگری که به شما در پیدا کردن موسیقی کمک می کند SPOTIFY می باشد. Spotify، یک لیست از آهنگ های مورد علاقه  شما را برای یادگیری زبان مورد نظر در اختیارتان می گذارد. تعداد زیادی از لیست آهنگ هایی به زبان خارجی در آن وجود دارد، که زبان آموزان با استفاده از آن می توانند آهنگ های عالی را به زبان های مورد نظر خود پیدا کنند و از آنها لذت ببرند.

آموزش خواندن آهنگ انگلیسی با موزیک ویدیو

اگر به زبانی کاملا مسلط باشید، نمی توانید همه کلمات موجود در آهنگ را متوجه شوید. برخی از آهنگ هایی که خیلی محبوب نیستند و شنیده نشده اند می توانند گاهی برای زبان آموز سردرد آور باشد.

شما می توانید موزیک ویدیو ها را از Fluentu مشاهده کنید. هر ویدیو زیر نویس شده می باشد و زیر نویس ها حاشیه نویسی می شوند. شما می توانید کلمات جدید را از این موزیک ویدیو ها در لیست واژگان خود نوشته و به خاطر بسپارید. در Fluentu غیر از موزیک ویدیو، فیلم های معتبر دیگری نیز وجود دارد. اخبار روزانه، پیش پرده های فیلم و گفت و گو های اطلاعاتی. شما می توانید با دیدن این فیلم ها در یادگیری زبان مورد نظر خود پیشرفت داشته باشید. این فیلم ها به صورت آنلاین درهر کجا که هستید، در دسترس شما می باشد.

سایر منابع برای پیدا کردن Lyrics

برنامه ترجمه Lyrics متن را به زبان های مختلف  ترجمه می کند، پس شما می توانید از طریق آن ترجمه آهنگ مورد نظرتان را پیدا کنید، از طرف دیگر شما می توانید متن اصلی آهنگ را همزمان با ترجمه مشاهده کنید و کلمات و عبارات خاص و جدید را به راحتی بررسی کنید. اگر ترجمه متن آهنگ مورد نظر را پیدا نمی کنید، می توانید درخواست ترجمتان را ارسال کنید. البته یادتان باشد بالاتر درمورد آموزش خواندن آهنگ انگلیسی و ترجمه های خودتان چه گفتیم!

البته شما میتوانید ترجمه خودتان را با ترجمه های حرفه ای تر مقایسه کنید. این کار به شما دید بهتری نسبت به معنای کلمات میدهد. وب سایت Genius آهنگ های معروف به زبان های مختلفی را ارائه می دهد. شما می توانید متن آهنگ های متنوع را از این سایت بردارید. این سایت با حاشیه نویسید بیشتری راجب معانی کلمات ارائه می دهد. Genius به شما این امکان را می دهد که آهنگ ها را بهتر درک کنید.

 زبان انگلیسی را با موسیقی حرفه ای شوید


 کلمات جدید را در متن آهنگ علامت بزنید

جست و جوی کلمات داخل آهنگ که با آنها آشنا نیستید، می تواند باعث افزایش سطح لغات زبان شما شود، همین باعث می شود که آهنگ را به طور کامل تری بفهمید. جست و جوی کلمات جدید، ساده می باشد فقط کافی است متن آهنگ مورد نظر را بخوانید و هر کلمه ناآشنایی را یادداشت کنید سپس معنی آن را جست و جو کنید. با این کار عمق مطالعه خود را بیشتر کرده و درک بهتری از آهنگ خواهید داشت.

 باید بیشتر به گوش خود اعتماد کنید، وقتی کلمه ای را می شنوید که شناختی از آن ندارید، هر آنچه فکر می کنید می شنوید را یادداشت کنید، سپس آن کلمه را جست و جو کنید. اگر به نظر رسید که معنایی که جست و جو کردید با کلمه نوشته شده جور در نمی آید، دوباره به آهنگ گوش دهید. همچنین می توانید لیست واژگان را برای همه آهنگ های مورد علاقه خود حفظ کنید تا از این طریق میزان یادگیری خود را پیگیری کنید.

هر بار یک قسمت از آهنگ را یادبگیرید 

هنگامی که کار خود را شروع می کنید، نزدیک شدن به یک آهنگ به یک باره ممکن است چالش برانگیز باشد. یک تکنیک عالی برای یادگیری و لذت بردن از آهنگ به زبان مورد نظرتان تقسیم آن به بخش های کوچک است. برای انجام این کار، فقط برای مدت زمان مشخصی مانند 15 ثانیه گوش کنید، یا فقط بخشی از متن چاپ شده را انتخاب کنید. کلمات ناآشنا را جست و جو کنید و آن ها را مطالعه کنید تا زمانیکه همه چیز را درآن قسمت یاد بگیرید. گروه کر یک انتخاب ایده آل برای شروع می باشد. از آنجا که گروه کر تکرار می شود شما اغلب آن را خواهید شنید، پس یادگیری فوری آن می تواند لذت بردن از آهنگ را آسان کند .

بیشتر بخوانید:بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

همراه با آهنگ انگلیسی سطح آسان بخوانید 

آواز خواندن قطعا سرگرم کننده است. اما چیزهای بیشتری دراین زمینه وجود دارد. هنگامی که به زبان مورد نظرخود آواز می خوانید، روی تلفظ خود تمرین کرده و واژگانی را که از آهنگ آموخته اید را تقویت کنید. لب خوانی با آهنگ را امتحان کنید این کار شما را به فکر کردن در مورد متن بعدی عادت خواهد داد و ممکن است شما ازاین طریق به آواز خواندن علاقه مند شوید. اگر دوستانی دارید که همان زبان شمارا می خوانند، می توانید دور هم جمع شوید و آواز های خود را بخوانید و اینگونه از یادگیری خود لذت ببرید.

 موزیک ویدیو ها را تماشا کنید

تماشای موزیک ویدیوها یک روش عالی برای غوطه ور شدن در موسیقی است، این به شما کمک می کند تا با موسیقی همراه باشید و نوع خواندن خواننده را متوجه شوید. برای همین Fluentu  یک منبع عالی برای موزیک ویدیو می باشد.

سایت Youtube 

در youtube  تعداد زیادی ویدیو وجود دارد، شما در youtube می توانید محبوب ترین موزیک ویدیوها که دارای بیشترین بازدید بوده اند را مشاهده کنید. پس حتما می توانید آهنگ مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین در قسمت نظرات می توانید نظرات افراد مختلف راجب آن ویدیو منشر شده را بخوانید و از گفته های آن ها استفاده کنید. همچنین  youtube  فیلم هایی با زیر نویس انگلیسی را ارئه می دهد. به عنوان مثال دانشجویان فرانسوی که صحبت کردن به انگلیسی برایشان دشوار است، می توانند با دیدن ویدیو Balance ton Quoi که توسط Angele ارائه شده است با زیر نویس انگلیسی نگاه کنند و لذت ببرند .برای یافتن آهنگ مورد نظر خود نام آهنگ ویدیو رسمی را به زبان مورد نظر خود جستجوکنید.

سایت Vimeo

 Vimeo همچنین موزیک ویدیو های مختلفی را ارائه می دهد. این برنامه گزینه های بسیار خوبی دارد، دانشجویان اسپانیایی معمولا از Oasis که توسط La Chica منتشر شده است برای تقویت زبان خود استفاده می کنند.

آموزش زبانت رو به تیکا بسپار

همراه آهنگ برقصید 

آموزش خواندن آهنگ انگلیسی میتواند به سلامتی فیزیک شما هم کمک کند! شاید بپرسید اگر هدف شما یادگیری زبان است پس چرا باید همراه با آهنگ برقصید؟ مطالعه می تواند یک فعالیت کم تحرک باشد. مطالعات نشان می دهد که حرکت بدنی می تواند به یادگیری کمک کند. سعی کنید موزیک ویدیوهایی که انتخاب می کنید محتوای شادی داشته باشد، تا بتوانید با آن ها برقصید. این کار را انجام دهید، رقصیدن نه تنها سرگرم کننده و فعال می باشد، بلکه همراه سازی کلمات و عبارات با حرکات خاص، ممکن است یادآوری آن واژه را آسان کند.

با طرفداران موسیقی در ارتباط باشید

موسیقی برای تمرین، گوش دادن و ایجاد واژگان، عالی است. اما موسیقی نمی تواند در تمرین نوشتاری شما موثر باشد. اما این بدان معنا نیست که در یادگیری زبان، تمرین نوشتاری شما ضعیف پیش خواهد رفت. طرفداران موسیقی، مشتاقانه در سرارجهان وجود دارند و ارتباط آنلاین با آنها می تواند راهی عالی برای تمرین مهارت های نوشتاری و پیدا کردن دوستانی جدید باشد. آموزش خواندن آهنگ انگلیسی با کمک طرفداران آن ممکن است. برای یافتن گروه های طرفدار، با استفاده از زبان مورد نظر خود سعی کنید، طرفداران موسیقی پیدا کنید، حتی می توانید نام گروه های خاصی از طرفداران را جستجو کنید. سعی کنید افرادی را پیدا کنید که از طریق ارتباط با آن ها تمرین نوشتاری شما تقویت شود.

در این تصویر یک فرد در حال ترجمه آهنگ را میبینید. آموزش خواندن آهنگ انگلیسی همراه متن آن. متن اهنگ را با استفاده از سایت های ترنسلیت ترجمه و همراه آن بخوانید


سایت Reddit

ردیت زیر مجموعه های زیادی را به موسیقی اختصاص داده است. از جمله جوامع موسیقی بین المللی. در حالیکه این گروه ها درباره آهنگ های انگلیسی و غیر انگلیسی صحبت میکنند. آن ها به زبان های مختلف ارتباط برقرار می کنند. پس اگر از برنامه مناسبی استفاده کنید، می توانید خواندن و نوشتن به زبان مورد نظر خود را تمرین کنید و اگر کسی درباره موزیک مورد نظر شما صحبت نمی کند، شما خودتان می توانید برای شروع مکالمه، موضوعی را با آنها در میان بگذارید. همچنین به این صورت می توانید مکالمه خود را تقویت کنید.

راه های تقویت مکالمه و شروع بحث برای ایجاد مکالمه ای حتی کوتاه در مقاله های پیشین ارائه دادیم و تمام نکات و راه حل های لازمه را در اختیارتان گذاشتیم. دانشجویان و زبان آموزان مسلط به هر زبانی می توانند از ویدیو های Reddit استفاده کنند، مثلا دانش آموزان اسپانیایی می توانند مهارت های خود را در Musica en Espanol "موسیقی به زبان اسپانیایی " افزایش دهند، و همینطور زبان آموزان فرانسوی می توانند با استفاده از La musique francaise  اطلاعات خودرا بیشتر کنند.

سخن آخر

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا با مجرب ترین اساتید در مسیر یادگیری زبان شما را همراهی خواهیم کرد، 


همچنین شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان تیکا در هر زمان و فقط با گوشی موبایل خودتان به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید.

آموزش زبان آنلاین تیکا

 

آموزش خواندن آهنگ انگلیسی و سایر زبان های خارجی - 9 ترفند عالی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات