اساتید پیشنهادی:

بهترین آزمون های مهارت سنجی زبان کره ای | پیشرفت یادگیری زبان با آزمون

پرستو غفاری
پرستو غفاری
پنج‌شنبه, 5 اسفند 2020

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 5280

بهترین آزمون های مهارت سنجی زبان کره ای | پیشرفت یادگیری زبان با آزمون

بر خلاف تصور رایج، آزمون های کره ای برای ایجاد حس نگرانی یا مچگیری از زبان آموزان طراحی نشده اند. در حقیقت، می توانید به آزمون به عنوان عاملی برای به وجد آمدن استفاده کنید. فکر می کنید دیوانه شده ام؟ خب در بستر یادگیری زبان کره ای به طور خودآموز، با آزمون دادن می توانید زمان و انرژی صرفه جویی کنید و همچنین از خجالت زده شدن به خاطر اشتباهات در آینده جلوگیری کنید. مهم تر از همه، آزمون دادن می تواند باعث غنی شدن تجربه یادگیری شما شود و همچنین لذت بخش خواهد بود. برای آشنا شدن با آزمون آنلاین زبان کره ای و هزینه آزمون تاپیک با ما همراه باشید.
 

کاربرد آزمون های زبان کره ای چیست؟

حالا 3 کاربرد اصلی این آزمون ها را به شما معرفی خواهیم کرد.
 

چک کردن سطح زبانی شما

غذای بچه های کوچک استیک نیست. آنها ابتدا با شیر شروع می کنند. آمادگی برای آزمون زبان نیز مشابه آن است. اگر محصول مناسب خود را استفاده نکنید دچار سوءهاضمه زبانی خواهید شد. آزمون ها اغلب به منظور تعیین سطح دروس و دستورالعمل هایی استفاده می شوند که یک دانش آموز قادر به دریافت آنهاست. این نکته مهم است به خصوص اگر کاملاً مبتدی نیستید. چرا که ترجیح می دهید وقتتان را بر درس هایی که قبلاً آموخته اید تلف نکنید و همچنین نمی خواهید که ساعت ها صرف درس هایی کنید که بسیار از سطح زبانی شما فاصله دارند و اگر مفاهیم ابتدایی را نیاموزید، هیچ امیدی برای فهمیدنشان وجود نخواهد داشت. شرکت کردن در یک آزمون تعیین سطح سطح زبان کره ای شما را اندازه می گیرد و براساس نتیجه آن می توانید درس های مناسب سطح خود را پیگیری کنید. با این کار کسالت و دلسردی را از خود دور می کنید (کسالت یادگیری چیزهای زیادی ساده و دلسردی از فهمیدن چیزهای زیادی دشوار).

برای مطالعه بیشتر: دانلود دفتر زبان کره ای pdf و کتاب خودآموز کار و تمرین زبان کره ای

آزمون های آنلاین کره ای در اپلیکیشن های خودآموز 

اپلیکیشن های زبان از طریق مجموعه ای از سؤالات چند گزینه ای، پر کردن جای خالی و تمرین های جور کردن لغت، آموزش می دهند. به بیانی دیگر، آنها از طریق تعدادی آزمون های کوچک شروع می کنند. هیچ ارائه ی درس واضحی وجود ندارد. یک جور یادگیری در طی مسیر است. برای مثال میتوانیم به کوئیزهای بخش زبان کره ای دولینگو اشاره کنیم.

 تنها نمایشی کوتاه از تصاویر وجود دارد و با استفاده ازانجام تمرین کافی، بدون اینکه متوجه شوید شروع به یادگیری لغات و عبارات زبان خواهید کرد. این روش بسیار با روش انجام کارها در مدرسه که در آن دانش آموزان روزهای بسیاری را صرف گوش کردن به معلم برای آموختن می کردند، متفاوت خواهد بود و جالب است بدانید در انتهای هر درس یک آزمون طولانی در انتظارتان خواهد بود که بی شک باید برای آمادگی برای آن بسیار تلاش کنید. با اپلیکیشن های زبانی که امروزه در اختیار داریم، آزمون ها به خودی خود درس محسوب می شوند و با تکمیل آن ها چیزهایی را خواهید آموخت. مزیت این روش این است که آزمون ها به شکل بازی ارائه می شود تا چندان ترسناک به نظر نرسند. آن ها تنها یک تمرین بعد از یادگیری خواهند بود. خیلی ساده!


 

شروع رایگان آموزش زبان کره ای

7 منبع آزمون آنلاین زبان کره ای

خب، حالا از نظر ذهنی برای امتحان کردن چند آزمون کره ای آماده شده اید؟ شروع کنیم!
 

زبان خود را بیازمایید

این سایت یک سامانه آنلاین رایگان است که برای چندین زبان مختلف آزمون ارائه می کند. آزمون های کره ای آن از 60 سؤال چند گزینه ای تشکیل شده است که دانش ابتدایی لغت شما را می سنجد. test your language یک وبسایت مناسب همه است. اگر فکر می کنید که اصلاحات ابتدایی، رنگها، حیوانات و دیگر سؤالات کره ای را آموخته اید، وارد این وب سایت شوید و خود را بیازمایید. لزومی ندارد که حساب کاربری ایجاد کنید یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنید. فقط کافیست یک اسم به آنها بدهید تا با آن شما را صدا بزنند و کار را شروع کنید.

سؤالات به انگلیسی و گزینه ها به Hangul (الفبای کره ای) خواهند بود. برای هر سؤال، 4 گزینه خواهید داشت از میان آنها (A-D) گزینه صحیح را انتخاب کنید. ممکن است عکس یک شیء به شما نشان داده شود و بعد باید نام صحیح آن به کره ای را انتخاب کنید. بعد از آزمون، از شما خواسته می شود تا یک آدرس ایمیل را وارد کنید تا نتایج را برایتان ارسال کنند. می توانید هر چند بار که بخواهید آزمون ها را تکرار کنید و حتی مدرک به ظاهر رسمی خود را برای پز دادن چاپ کنید.
 

سایت راهنمای آزمون توپیک TOPIK GUIDE

آزمون TOPIK، رسمی ترین آزمون مهارت های زبان کره ای است. این عبارت مخفف "آزمون مهارت در زبان کره ای" است و اگر به حداکثر میزان پز دادن علاقمندید، میتوانید هر سطح از آزمون زبان کره ای توپیک را امتحان کنید. نتیجه ارزیابی آن توسط مؤسسه ملی کره برای آموزش بین المللی (NIIED) تحت سرپرستی وزارت آموزش و علوم و تحقیقات ارائه می شود. این آزمون برای غیرکره ای زبان هایی است که قصد کار و تحصیل در کره دارند و می خواهند درک کافی خود را از این زبان به اثبات برسانند. برای مبتدی ها TOPIK I و برای کره ای زبانانی با سطح متوسطه و پیشرفته TOPIK II وجود دارد. این آزمون ها مهارت های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن شما را می آزمایند و بر اساس نمره ای که کسب می کنید، سطح مهارت شما تعیین می شود.

وب سایت راهنما TOPIK برای شما آزمون های آزمایشی را ارائه می دهد که در آن انواع سوالاتی که درآزمون اصلی با آن مواجه خواهید شد، شبیه سازی شده اند. برای مثال آزمون های آزمایشی مهارت شنیداری وجود دارند که در آن ها می توانید به سؤالات گوش کنید و بر آن اساس پاسخ دهید. همچنین آزمون های مهارت خواندن نیز هستند که درک مطلب شما از متن نوشتاری را می سنجند. این سایت شامل تعداد زیادی از آزمون های باکیفیت می شود که با استفاده از آنها می توانید TOPIK را تمرین کنید. می توانید در آزمون های آزمایشی شرکت کنید و دید دقیقی از آزمون داشته باشید. بعلاوه، TOPIK GUIDE پست های وبلاگ معرکه ای دارد که برای شما توصیه هایی در باب موفقیت در این آزمون ارائه می کند. برای آگاهی از هزینه آزمون توپیک میتوانید از سایت سفارت کره در ایران دیدن کنید. این مبلغ اکنون 20 دلار است.

بهترین اساتید در آموزش زبان تیکا



 

سایت FluentU

سایت FluentU خانه گنجی پر از ویدئوهای آموزشی زبان است که با آزمون هایی جالب و جذاب همراهند. FluentU از ویدئوهای دنیای واقعی مثل موزیک ویدئو ها، تریلر فیلم ها، اخبار و گفتگوهای الهام بخش استفاده می کند و آنها را تبدیل به دروس آموزش زبان برای شخص شما می کند. درس ها با ویدئوهایی اصیل شروع می شوند. از مصاحبه ها و تریلر فیلم ها گرفته تا کلیپ های کارتونی و گفتگوهای الهام بخش. همه ویدئوها با متن های تعاملی همراهند تا شما بتوانید با اعتماد به نفس آنها را دنبال کنید. به راحتی می توانید بر روی هر کلمه ای که در متن دیدید کلیک کنید و صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که هر زبان آموزی در آرزوی آن است. ترجمه، معنی، یک کلیپ صوتی و همچنین تعدادی مثال دریافت خواهید کرد. بنابراین نه تنها شما یک ویدئوی جالب را تماشا می کنید بلکه در متن لغات و نکات دستوری زبان استفاده شده در هر ویدئو نیز وارد می شوید و زمانی که به اندازه کافی اعتماد به نفس پیدا کردید، می توانید وارد قسمت آزمون هر درس شوید. (نگران نباشید. گازتان نخواهند گرفت!). آزمون ها هر چه شما در ویدئو یاد گرفته اید را در برخواهند داشت. آنها شامل آزمون هایی به سبک فلش کارت برای تمرین لغت نیز می شوند. اما این رویه معمول شما نخواهد بود. برای مثال، در ویدئوی مبتدی "حدس بزن چی دیدم" لغت 아직 به معنی "هنوز" ارائه شده است.

در بخش آزمون، FluentU با استفاده از ارائه لغت به هر شکلی که فکرش را بکنید و ثبت آن در حافظه شما مطمئن می شود که شما لغت را فراموش نخواهید کرد. شما تصاویر، مثال هایی به صورت جمله و فایل صوتی برای 아직 دریافت خواهید کرد و به شکل های مختلف از شما در مورد این لغت سؤال خواهد شد. این سؤالات به شکل چند گزینه ای با ساختار نوشتاری Hangul و یا به شکل پر کردن جای خالی خواهند بود. هر تمرینی را که انجام می دهید سبب می شود تا لغت 아직 بیشتر و بیشتر در ذهنتان وضوح بیابد. FluentU سطح جدیدی از پروسه یادگیری زبان از طریق آزمون ها و ویدئوها را ارائه می دهد. عضویت در آن مجانی است!
 

آموزش زبان در سایت fluentu



 

سایت Language Trainers

سایت Language trainers یک آزمون کره ای معرکه است که شامل تعدادی سؤال جای خالی می شود که رفته رفته دشوار خواهند شد. برای هر سؤال 5 گزینه خواهید داشت. یک ویژگی منحصر بفرد این سایت این است که شما می توانید مدت زمان آزمون را انتخاب کنید. بعد از پاسخ دادن به 10 سؤال اول، این انتخاب را دارید که بلافاصله آزمون را پایان دهید و روی گزینه "گرفتن نتیجه" کلیک کنید یا اینکه با کلیک بر روی گزینه "ادامه ده سؤال دیگر" ادامه دهید. بعد از هر 10 مورد، این اتفاق تکرار می شود و کلاً شما 70 سؤال خواهید داشت که رفته رفته دشوار خواهند شد. همانطور که قبلاً اشاره شد، برای هر سؤال، 5 گزینه خواهید داشت. خب یکی از گزینه ها "نمی دانم" است. که طراحان سؤال شما را به انتخاب آن وقتی تشویق می کنند که صادقانه جواب درست را نمی دانید. (حدس زدن می تواند باعث شواد که به صورت اتفاقی جواب درست را حدس بزنید و باعث عدم دقت نتایج آزمون می شود.) بعد از آزمون، نتایج به ایمیلی که ارائه کرده اید فرستاده خواهد شد و بر اساس نمره تان در رده یکی از 6 سطح مهارت زبان قرار می گیرید.
 

آزمون تعیین سطح و آزمون آنلاین کره ای در 90 روز 

وبسایت کره ای در 90 روز برای علاقه مندان به این زبان مناسب است. این آزمون کوتاه 5 دقیقه ای تعاملی به نام "Hangul Hero Quiz" برای کسانی مناسب است که در زمینه Hangul سیستم نوشتاری زبان کره ای" کاملاً مبتدی" هستند. آزمون از طریق 8 تمرین لغت به شما کمک می کند تا حروف بی صدای کره ای را با شکل مصورشان مرتبط کنید. برای مثال، ㅂ که شکل کره ای حرف B است می تواند با کلمه Bed "تخت خواب" مرتبط شود چرا که شکل کارکتر کره ای آن شبیه تخت خواب است. به صورت خلاصه، از حافظه تصویری شما برای پیشرفت در Hangul استفاده خواهد شد. بعد از اینکه شکل ظاهری صداها را دریافت کردید، از شما خواسته خواهد شد تا از میان تعدادی حرف بی صدای کره ای به دنبال کاراکتر مرتبط به آن در Hangul بگردید و به دلیل اینکه حالا شما تصویری از یک تخت خواب در ذهن دارید، می توانید به راحتی کارکتر مورد نظر را از میان گزینه های ارائه شده انتخاب کنید. جالب است. نه؟ متأسفانه این آزمون شامل همه کارکترهای Hangul نمی شود اما شروع بسیار خوبی است!

 

سایت StudyStack

اینجا شما معدن اصلی آزمون ها و تمرین های زبان کره ای را در اختیار دارید. اگر به دنبال راهی جالب برای تثبیت دانش لغوی کره ای خود هستید، این بهترین گزینه برای شما خواهد بود. StudyStack یک اپلیکیشن فلش کارت جالب دارد که به شما امکان این را می دهد تا مجازاً یک کارت را بردارید و نگاهی به پشت آن که شامل معنی کلمه 안녕하세요 (به معنی سلام) می شود، بیندازید. همچنین می توانید به مجموعه هایی نامحدود از لغات دسترسی داشته باشید. برای مثال، برای مبتدی ها یک مجموعه 590 کارتی و یک مجموعه 908 کارتی برای اسامی وجود دارد که برای تمرین برای آزمون TOPIKعالی است. همچنین مجموعه های دیگری نیز هستند که بر اساس موضوع دسته بندی شده اند. مثل آن هایی که مربوط به اعداد، خانواده، روزهای هفته و ... می شوند. اما قدرت واقعی StudyStack درانواع مختلف آزمون ها، بازی ها و پازل هایی است که ارائه می دهد. "Hangman"، "جدول کلمات متقاطع"، "متصل کردن جفت کلمه ها"، "مرتب کردن کلمات به هم ریخته" و "جدا کردن کلمات به هم چسبیده" از جمله این امکانات هستند. اینجا شما می توانید برای تسلط به هر موضوع لغتی که دوست دارید از طریق امتحان کردن بازی ها و آزمون های مختلف، تمرین کنید.


 

یادگیری زبان کره ای را همین حالا شروع کنید!

سایت uBitto

Ubitto یک سامانه آموزشی زبان است که بر رقابت زبان شناسی از طریق روش های تجربی و محاوره ای تمرکز می کند. برای این منظور، آزمون هایی را خواهید داشت که مهارت های ابتدایی مکالمه شما را می آزمایند. این آزمون ها شامل مواردی مثل این ها می شود: عباراتی که لازم است موقعی که می خواهید چیزی بخورید، خرید کنید یا وقتی که گم شده اید، استفاده کنید. این موارد شامل سلام و احوال پرسی و عبارات متداول کره ای نیز می شوند. شما به راحتی می توانید پاسخ خود را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید و روی گزینه "Check" کلیک نمایید تا از درستی آن مطمئن شوید. که راهی بسیار خوب برای تمرین و یادگیری است.

خب. تمام شد.زیاد هم بد نبود. نه؟ امتحانات و آزمون ها ابزارهای مفیدی برای زبان آموزان هستند. آنها ثابت می کنند که لذت بردن و یادگیری دو روی یک سکه اند. پس تا جایی که می توانید امتحانشان کنید و زمان شما از همین حالا شروع خواهد شد!

 

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا در تمام مراحل یادگیری کره ای و آمادگی برای آزمون توپیک همراه شما هستیم.

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
بهترین آزمون های مهارت سنجی زبان کره ای | پیشرفت یادگیری زبان با آزمون

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات